sebuah taklimat budaya berfoya-foya secara serius

Wednesday, March 25, 2009

Antara Lagu- Lagu Untuk Menggoda Si Dia

Zeti akan datang malam ini dan semua telah aku sediakan
Dari apartment-ku yang bersih dan bebas dari habuk, lilin yang menyala tahap minimal, ikan cod yang aku masak secara penuh teliti, dipelajari dari buku chef terkemuka GARY RHODES, dan juga pencuci mulut rhubarb crumble yang-ku pelajari dari ASIAN FOOD NETWORK. Bilik air juga berkilat dari sinki ke tempat mandi, semua set- set mandian dan pencuci muka-ku disusun rapi, tiada sehelai rambut pun yang terbiar. Terdapat juga tuala kecil yang tergantung bersebelahan sinki dan juga mini mirror, untuk kesenangan Zeti jika dia mahu memperbetulkan solekan muka-nya.

1900
Zeti pun telah memberi SMS yang mengatakan dia akan ke tempat-ku dalam masa 15 minit. Semua telah-ku aturkan. Penghawa dingin di ruang tamu tidak begitu sejuk, kerana aku tahu Zeti gemar memakai pakaian yang, untuk citarasa-ku, agak risque. Aku selalu bagi-kan Zeti markah penuh untuk pakaian dalam-nya. Pakaian dalam kegemaran-ku darinya semestinya set lace bewarna ungu dari jenama MYLA.

Aku menoleh ke set audio BOSE-ku dan memasuki CD yang telah aku rakamkan lagu- lagu yang boleh membawa mood seseorang wanita ke arah yang aku hendak tujui. Antara-nya termasuk


1. Maxwell- Sumthin' Sumthin' ( Mellosmothe Cut )


Marvin Gaye-If I Should Die Tonight


Whitney Houston- You Give Good Love


Teddy Pendergrass- Come Go With Me


Aretha Franklin- Call Me


DJ Rogers- Say You Love Me


Amii Stewart- Friends

2245
Seperti-ku jangka, lagu- lagu yang-ku dendangkan telah memenangi hati Zeti. Sekarang, dia berada di bilik air untuk "menukar pakaian yang lebih selesa", iaitu pakaian dalam-nya dan bath robe aku harap. Sigh, aku bukan seorang tukang tilik yang tahu apa kegemaran seorang wanita, cuma bercerita bedasarkan pengalaman. Baiklah, bunyi pintu bilik air membuka telah-ku dengar. Sekian guys.

0032 Putra Heights,
KT

8 comments:

Shaira Amira said...

"world outside"- the devlins.

that should do the trick

azman said...

kenapa citarasa muzik ko semua black?

Jack Lingam said...

ek ela.. tetiba.. ko tak tau yang pak tam selalu nya banyak SOUUUUUUUUUUUUUUUUUUL la bai..

get ur facts right bro..

go check out soapapendapatyouall.blogspot.com

Anonymous said...

bosan la lagu tu..
shakira xde ke?

Kwaidan Tarmizi said...

@shaira amira

okay i akan bawa lagu tu bila i jumpa u okayyyy

RYSA said...

ahahaha.
i like your style.

bloody.hot.chick said...

http://www.youtube.com/watch?v=T-bIQME8kTk

p.s more urban...

:)

Tipu Tapi Benar (TTB) said...

Nina Simone "My Baby Just Cares for Me" mana bai?

Pemantau